اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| میزان خرابی جاده‌ها زیاد و اعتبار برای اصلاح آن محدود است

رییس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای نیشابور گفت: متاسفانه میزان خرابی جاده‌ها در این شهرستان زیاد و اعتبار برای بهسازی آن اندک است که باید با صبوری و در عین حال پیگیری اعتبار لازم را دریافت کنیم.

فارس من| میزان خرابی جاده‌ها زیاد و اعتبار برای اصلاح آن محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «ضرورت بهسازی و ساخت جاده‌های مواصلاتی نیشابور» یکی از سوژه‌هایی است که مخاطبین خبرگزاری با ثبت آن در سامانه «فارس من» در خواست پیگیری داشته‌اند که به همین منظور با مجید مفیدی‌فر، رییس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای نیشابور گفت‌وگو کردیم.

وی در خصوص مشکلات جاده‌های مواصلاتی نیشابور و ضرورت بهسازی آنان، اظهار کرد: اکیپ‌های لکه‌گیری راهداری شهرستان به صورت روزانه گشت‌هایی در محورهای اصلی،  فرعی و روستایی دارند و چنانچه چاله‌ای باشد آن را رفع می‌کنند.

مفیدی‌فر ادامه داد: اما برای رفع خرابی کلی محورها، پیگیر اعتبار هستیم و محور به محور اعتباری که بیاید مصرف می‌کنیم به طور مثال حدود دو ماه پیش سه کیلومتر جاده کاشمر را روکش آسفالت گرم و طی دو سال گذشته حدود 15 کیلومتر از جاده تربت را روکش آسفالت سرد کردیم و راه‌های حشمتیه و باغ شنگر را در دستور کار داریم و با پیمانکار قرارداد بسته‌ایم تا روکش چیپسیل اجرا شود.

رییس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای نیشابوراضافه کرد: هر زمان اعتبار و یا قیر رایگان در اختیارمان قرار دهند به تناسب خرابی‌هایی که وجود دارد، جاده‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم؛ اما باید بپذیریم که میزان خرابی جاده‌ها زیاد و اعتبارات اندک است، بنابراین باید قدری صبور و در عین حال پیگیر باشیم تا با دریافت اعتبارات، جاده‌ها را اصلاح کنیم.

وی با بیان این نکته که اعتبارات جاده‌های روستایی استانی است، تصریح کرد: سالیانه اعتباری داده می‌شود و حتی از امسال که ساخت جاده‌های روستایی را به راهداری سپردند عملیاتی خاکی و زیر سازی را انجام می‌دهیم و اداره کل قرارداد ابنیه فنی و آسفالت را با پیمانکار منعقد می‌کند و مابقی مراحل طی می‌شود؛ از ابتدای سال تاکنون هفت کیلومتر راه روستایی را در شهرستان نیشابور آسفالت کردیم و حدود20 کیلومتر هم آماده آسفالت داریم که برای چند کیلومتر آن پیمانکار مشخص شده است.

مفیدی‌فر بیان کرد: در حال حاضر در جاده‌های روستایی که بیش از 50 خانوار سکونت دارند حدود 100 کیلومتر جاده داریم که باید آسفالت شود.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول